Monday 7 November 2011

Permintaanku Kepada Yang Maha Esa


















Ketika ku meminta kekuatan
Tuhan memberiku kesukaran
Kerana melaluinya aku akan menjadi kuat

Ketika aku meminta kebijaksanaan
Tuhan memberikan masalah untuk aku selesaikan
Kerana melaluinya aku mendapat pengalaman

Ketika aku meminta kemewahan
Tuhan memberiku akal untuk bekerja
Kerana melalui berfikir aku mula melihat cara

Ketika aku meminta ketabahan
Tuhan memberiku rintangan untukku hadapi
Kerana melaluinya aku akan teruji

Ketika aku meminta cinta
Tuhan memberiku insan-insan yang menderita
Yang perlu ku bantu
Kerana melaluinya perasaan cinta akan bermula

Ketika aku meminta bantuan
Tuhan memberiku peluang
Kerana melaluinya aku mula mencuba

Betapa indah dan bermaknanya hidup ini
Kerana tuhan tidak pernah memberi apa yang aku pinta
Tetapi aku menerima segalanya yang aku perlukan
Untuk meneruskan kehidupan ini .......

Terima kasih tuhan
Kerana secara tidak langsung aku telah menerima segalanya ...

No comments:

Post a Comment